דלג לתוכן המרכזי

קורס 2011

הצצה לקורס 2011

רבים מאתנו עומדים אובדי עצות נוכח השינויים המתרחשים בעולם, ומבקשים למצוא תשובות לשאלות אישיות וקיומיות. מי אני? מאין אני בא? לאן מועדות פני? ועוד. 
הנחת היסוד של הקורס "בראייה אחרת" היא שהתשובות לשאלות מסוג זה נמצאות בעולמו הפנימי של השואל. בכדי לענות עליהן עליו לסגל לעצמו כלים לחקירה עצמית. 

בין שלם למושלם

מהו ומיהו ה"שלם" מול ה"מושלם", וכיצד נבחין ביניהם? מהי ה"מהות" המקורית של חיינו? מהו ייעודנו? מהם השיעורים הנסתרים מאחורי העיכובים והמכשולים הנקרים בדרכנו? מהם "שיעורים בתחפושת"? כיצד  הם מתעתעים בנו? בקורס "בראייה אחרת", נלמד לזהות את השיעורים הנכונים שיביאו להתפתחותנו הרוחנית והמלאה, איש  איש על פי דרכו ומהותו.

עולם מודע מול עולם תת מודע

האם מעבר לגוף הפיסי של האדם קיימות מהויות אחרות, בלתי נראות? כיצד ניתן להבחין במהויות אלה?   מהי משמעותן והשפעתן על עתידנו? במה תלויה התגשמות הרצון? מדוע למרות מאמצינו הרבים, חלק מרצונותינו נדחים? אילו זיכרונות, מחשבות ורגשות אנו מדחיקים מתוך רצון להגן ולשמור על עצמינו? במסגרת הקורס נלמד לחקור ולגלות את התת-מודע הנסתר לעומת המודע השגוי, ולהבין את הדרך להגשמת רצונותינו. 

הצלחה - יד הגורל או בחירה אישית

במה תלויה הצלחתו של האדם? האם יתכן כי כל דבר שקורה לאדם הוא יד המקרה או גורל עיוור? האם לאדם יש יכולת בחירה? מה מניע אותנו בתהליך הבחירה? מדוע אנו בוחרים כך ולא אחרת? מה משפיע על תהליך הבחירה שלנו? משקעים רגשיים? נורמות חברתיות? האם גיל האדם משפיע על בחירותיו? בכדי לבחור את הבחירות הנכונות לנו ולנתב את עצמנו להצלחה, עלינו לעבור תהליך שיביא אותנו להבנה עמוקה.

זמן : עבר, הווה, עתיד

מהו "זמן"? ומהי משמעותו? האם ניתן לתקן את העבר? כיצד ישפיע תיקון העבר על חיי ההווה שלנו?  כיצד תיקוני העבר ישפיעו על עתידנו? על פי תפיסת "בראייה אחרת", שלושת ממדי הזמן עבר, הווה ועתיד מתקיימים בו זמנית, מבחינת השפעתם על אורח חיינו ומסלולם. אנו חווים מבחינה רוחנית הן את אירועי העבר (זיכרונות, משקעים וכו' ), והן אירועים שאנו מייחלים אליהם או חוששים מהתרחשותם בעתיד לבוא. 
בניית חזון אפשרית, באמצעות גילוי הייחוד והמקוריות של האדם וההתוודעות שלו אל אלה. ההסכמה להבנה וההבנה תיצור את ההשתנות המיוחלת.

גילוי התת מודע דרך צבע, תנועה וצליל

במטרה לשקף לתלמידים את התת-מודע והמודע כולל הקורס התנסויות חווייתיות בתנועה, צבע, צורה, צליל ועוד. התנסויות אלה מגלות לתלמיד את תת- המודע שלו, מחדדות ומעמיקות את הבנתו. באמצעותן אנו יכולים לגלות את הסיבות לעיכובים בחייו.

תמונות של מנדלות צבועות או שלומית עם רקע מנדלות (לוחצים מגיעים לחנות שלי לחוברת מנדלות)
 סליחה ככוח מרפא (קישור לקורס כתבים על הסליחה- שירה וכו')
מהי סליחה ומהו מקורה? כיצד היא מרפאת את חיינו? 
בהעדר סליחה אנו חשים סוג של רגש לא פתור בין יחסים כלפי עצמנו או כלפי הסביבה. 
סליחה היא תהליך של הבנה המתחילה בהסכמה, היא מיומנות שמגיעה בד בבד עם חקירה של עצמו והשרשרת הדורית ממנה בא. בתהליך הסליחה מרחיב האדם את יכולת ההכלה וההקשבה לעצמו ולסביבה.  
בקורס "בראייה אחרת" נלמד שפה שתאפשר לנו לסלוח. 
הסליחה ניתנת דרך תיקון יחסים של האדם עם עתידו על נגזרותיו בשרשרת הדורית (קישור לקורס כתבים)

"כל העולם נברא אלא בשביל האדם" - יסודות הקורס "בראייה אחרת"

ראיית האדם כחלקיק משרשרת דורית אחת

קורס בראייה אחרת 2011 עסק בחקירת מהות האינדיבידואל של האדם . כל אדם בתפישה זו הוא סך שרשרת דורית ארוכה אשר מהווה בתוכה חוויות הוויות תחושות רגשות זיכרונות מראות וכדו. לכל שרשרת דורית חלקים קלוקלים משלה . בכל דור מתבקש האדם להתבונן עם חלקים אילו ולהתפייס עימם על מנת להפוך להיות אדם גבוה יותר. במילים אחרות, לכל שרשרת דורית קללה דורית משלה. סיבת הקללה נובעת מהתפישה שההשגחה מראה לנו את השיעורים הדוריים אך כבני האדם אנו מסתירים כל אמת שלא נראית בעיני רוחנו. בראייה אחרת רואה את ההגדרה למושג קללה כשיעור שקל להשגחה להראות אך קשה לאדם לראות את השיעור מעצם רצונו להסתיר ולייפות את האמת הערומה בתפאורה הנוחה לו. המושג הסתרה מוגדרת כהסתה לרע. התפיסה אומרת כי עצם ההסתרה יוצרת רוע . חווה הוסתה על ידי הנחש בגן עדן. מיד לאחר שגילתה את הדעת הסתירה את מערומיה וגורשה. המילה הסתרה מסתתרת מאחורי המילה "הסתרע". מעצם היותו של האדם נולד כאדם ולא כדומם או כמלאך - יש לו את יכולת הבחירה ובכך יכול הוא להצטמצם (להיות בנקמה) או להתרחב (להיות בסליחה).

"בראייה אחרת" מתוך זכוכית מגדלת ל "מראה אחרת"

הסקנו בקורס, כל אחד לפי סיפורו האישי כי אי חקירה של השרשרת הדורית בדומה להסתרה ואו הכחשה של החלקים השליליים של כל אחד מאיתנו, הם אלו שיוצרים שיכפול של אותם חלקים שליליים בחיינו על מנת שנוכל לעמוד מ-ר-א-י-י-ה- אחרת בדומה למראה המשקפת אותם חלקים מוסתרים במערומיהם בעל כורחנו (לכן הקורס הבא נקרא מראייה אחרת) .
יתרה מכך ראינו כי חלקים שליליים המוסתרים מנגד עינינו( של השרשרת הדורית) מודגשים בנגזרות מחופשות על ידי עיכובים, רצונות לא ממומשים שלנו ושל קרובינו מילדים בני זוג ומכרים כך שנראה את הדברים בשיקוף.

הגוף הרוחי בניית יסוד האדם

בדומה לעמוד שדרה הבנוי מחוליות, סחוסים, חוט שדרה המקשר בין כל שאר חלקיו ומכיל בתוכו את מרכז העצבים החשובים, מתחבר למוח ולמרכז עצב הראייה, ולאישונים הטומנים בתוכם את סליל הנשמה של האדם - כך גופו הרוחי של האדם בנוי .
בדומה לגוף הפיסי העוטף את עמוד השדרה ואת מרכז העצבים של האדם, הגוף הרוחי עוטף בספירלה את הגוף הפיסי כמעין חומה המשמשת הגנה מפני פגעים רגשיים. בשונה מהגוף הפיסי הגוף הרוחי בלתי ניראה. הגוף הפיסי גדל עד גיל 19 לערך אצל בני האדם לעומתו הגוף הרוחי גדל ומתמוטט בהתאם ליכולת שלנו ליצור טרנספורמציה בהבנה שלנו כלפי מצבים שונים בחיינו הגוף הרוחי יכול להבנות עד גיל 70.
דיברנו והעלנו בקורס מקרים של הסתרה ,הכחשה או אי יכולת הכלה והבנת מצבים מתקופות שונות בחיים שיצרו שרשרת אירועים כואבת שונה בתחפושת אך דומה לשורש שהתרנו כחוט שדרה אצל כל אחד מתלמידי הקורס.
ראינו כי גדילת הגוף הרוחני תלויה קודם כל ביכולת הבהירות של האדם להבין להתעמק בשיעוריו ואחר כך להכיר בטרנספורמציה שעליו ליצור בד בבד לחשוף לשתף אט אט.. - כל אלו תהליכים לעיתים קצרים יותר לעיתים ממושכים ולעיתים סתומים לעינינו לא ניתנים לפיענוח באותה שעה. ..גם זה תהליך שיש להתבונן בו בסבלנות..
סמים אלכוהול תרופות חלק ממחלות נפש רעלנים פיסיים ורגשיים גורמים להתמוטטות הגוף הרוחי..
ראינו כי האדם נבנה באדוות חייו הראשונית עד גיל 24 האדווה השנייה עד גיל 48 והשלישית עד גיל 72 . 24 השנים הראשות מהוות יסוד בניית הגוף הרוחי . ראינו דמיון רב בין משברים חוויות מראות שונות שהאדם חווה עד גיל 24 ויצר תהודה המשכית לכך בגיל מאוחר יותר.
בדומה לעמוד השדרה לפי התפישה הגוף הרוחי בנוי מחוליות וסחוסים כל חוליה מקבילה לשנה מלאה בחייו של אדם כל סחוס מהווה רווח בין חוליה לחוליה בדומה לעבר בין שנה לשנה בחייו של האדם. הסחוס או המעבר משמעותי ביותר לתהודת הגוף הרוחי של האדם. על האדם לעכל את מכלול האירועים הרגשות היחסים המראות שחווה בכל שנה בחייו ולעבד את הנתונים של אותה שנה. עיבוד הנתונים עשוי ליצור על פי התפיסה "טרנספורמציה של סליחה" שאותה אנו יכולים לראות על ידי הסחוסים (סחוס "סר חן וסליחה", חן - "חלק נינוח" - התבוננות במעשה ויצירת הבנה על ידי עומק המחשבה יוצרת סליחה ובכך יוצרת ריפוי) או "טרנספורמציה של נקמה" ובכך אנו יוצרים אוסף של חוליות וסחוסים כואבים אליהם אנו חוזרים שוב להתבונן כדי שתהיה לנו שוב אפשרות לכאוב להתבונן ולסלוח. כך שהאדם יוצר סביבו כבר בחייו אוסף של "גן של שוטים וכאוס" אותם יצטרך להמשיך לחקור בנגזרות שונות בחייו אלו או כאדם בשרשרת הדורית הבאה שלו או דרך צאצאיו.
מנדלה צבועות של שלושה מעגלים לרכישת חוברת מנדלות

מהי הוויתו הרעוע של האדם

דיברנו על הוויה רעוע כדימוי של הר תלול גבוה עליו אנו צריכים לטפס כדי להגיע לגובהו המרבי. חקרנו את התנאים של השרשרת הדורית של כל אחד מאתנו כהוויה שעלינו לתקן בטיפוס ההר . גילינו כי מעבר לשרשרת הדורית שכל אחד מאתנו נולד לה ובתוכו ישנם חלקים בלתי ניתנים להפרדה לכל אחד מאתנו יש מנת זיקה מנת בינה נבחרת מראש דרכה אנו מתנהלים ויכולים לפתח אותה באותה מידה עוד בחיים אלו מעצם בהירות הבנתינו ותפישתינו. הזכרנו מיהו זקן לא על פי גילו הפיסי אלא על פי היותו כ"קונה מנת זיקה" ובכך הוא ה"יודע" את בחירותיו המתאימות להתפתחותו.

האדם כ"מגדל"

ראינו את האדם כ"-מ-ג-ד-ל" ככזה ה"גדל" ב"מהותו", בביתו הפנימי ובונה את בניית יסודותיו הפנימיים בכל רגע בחייו דרך עברו הווייתו בהווה וראיית עתידו.
באותו הקשר של הגוף הרוחי ראינו כי עד גיל 24 (האדווה הראשונה של הגוף הרוחי) האדם מפתח אט אט את גופו הרוחי. חלק מהתפתחות גופו הרוחי תלויה בהקשבת הוריו לתו של האינדיבידואל שבו. ראינו שקופיות של קשתיות עיניים המראות בחלקן את תו האדם על ידי צבע קשתית העין צורת האישונים צורת הסיבים (המשקפים את כוחות הריפוי של האדם ואת סוג הקונסטיטוציה של האדם) בדומה לכך דיברנו שלכל נשמה יש קצב תנועה וצבע משלה. יש לכבד את בשלות הנפש ולא למהר לא להאט פשוט לקבל את נשמת הילוד כמי שהיא לצפות, לכבד, לכוון ולחקור את כתביה כדי לפתחה.

יכולנו לראות כיצד הגוף הפיסי מתכלה כשאין חמלה לתו של האדם. בספרי "תורת האירידולוגיה – אירידוסופיה" בהוצאת המכון לחקר האירידולוגיה ("מה אומרות עיניך" הוצאת ידיעות אחרונות 2007) ישנם מקרים קליניים בהיבט הנפשי והפיסי. הספר מוכיח כיצד ניתן לראות בקשתית העין כיצד איברים מאותתים רגשית לפני שהם מאתתים בסימפטומים שונים פיסית.
לקראת סוף הקורס נגענו במשמעות עץ החיים הקבלי לכל אדם צבע שאליו נולד מתוך יסודות עץ החיים הקבלי לכל יסוד מקהלת מלאכים לכל אדם תנועה משלו.

האדם מגיל 24 צריך לעבד את עברו ולהתבונן בבחירותיו העתידיות. האם בחירותיו ורצונותיו באים לשרת אגו: פחד ורצון לרצות הורים קרובים וסביבה ומתוך כך לשכפל אותם פחדים קשיים ולעיתים ליצור היפוך גמור המשרת בצורה הקיצונית אותו דבר או להתבונן מתוך זיקה עמוקה לאינדוידואל שבו הבא לחקור את השרשרת הדורית ולראות ה"א"מת ה"מ"תקנת של ה"צ"ורך ה"ע"רכי - ה"אמצע" שלשמו הוא בא לשרשרת דורית זו ביחס אל עצמו.

ברובינו בקורס חצינו מזמן את גיל 24 למרות שרובינו נחשבים כאנשים חושבים, נוכחנו לראות כיצד חלקים רבים מאיתנו לא השתחררו מהעבר הבאנו את העבר את אל ההוויה בהווה של החיים זוכרים את המנדלות איתם התחלנו את הקורס העיגול המבקע בתוך המלבן .באמצע רשמתם את שמכם בצבע המבטא כך וכך... את רצונותינו כתבתם בעיפרון.... סוף הקורס חלקכם מבינים מודים מודים כמה הרצונות לא היו מסונכרנים לאמת הדורית שלכם .... זוכרים את בחירות הסחוסים כל אחד לפי גילו וזמנו בחיים לחלקכם היה קשה לבחור ולכן כלום לא קרה חלקכם בחרתם אחרת באמצע הקורס ותוך שבועיים קרו דברים.... לא היה ניתן לדמיין ....

מגיל 24 עד גיל 48 אנחנו נכנסים למעגל השני של הגוף הרוחי אם עיבדתם חלקים מהשרשרת הדורית ומכל שנה בחייכם שפר עליכם מזלכם . בכל מקרה , בשלב זה בחיים על האדם לקחת את ההוויה של חייו להווה המשמעותי של חייו שהוא לערך עד גיל 48 55 בתקופה זה חייו מייצגים בזמן נתח עיקרי . תקופה זו מתאפיינת כצומת דרכים סוערת ביחסיו של האדם תוך כדי יצירת יחסים במקום לימודיו עבודתו בת זוגו ילדיו מכיריו.. רב חייו של האדם ניבחנים בצליחת צומת דרכים זו "קריעת ים סוף" מבחן אמצע החיים. רבים מבני האדם תוך כדי דירדור הדורות מעדיפים לא להכנס לצומת דרכים זו אל תוך הווית פרשת דרכים ומעדים לפנות אחורה (יוטרן של החיים)לגור אצל ההורים לבחור להיות בזוגיות לא נטילת אחריות אם בכלל.....

העבר מתרחק מהאדם אט אט. הוא מנסה לעיתים לחצות מהעבר אל ההווה ואל העתיד. תוך כדי בניית מגדלים גשמיים מתוך ראייה כמותית הוא אינו רואה את איכות היחסים מתוך תיקון הווית השרשרת הדורית .

האדם מגיע אל משולש העתיד מגיל 48 עד 72 באדווה השלישית של הגוף הרוחי . העתיד יכול להראות בצורות במימדים שונים בהתאם לצומת החיים ולתשומת הלב בין עיקר לטפל בחייו וביחס לשרשרת הדורית אליה הוא נולד.

תוך כדי צעידה אל העתיד האדם מקפל את כנפיו האחוריות. הצלחתו העתידית תלויה ביכולת שלו לוותר על כנפיו האחוריות וזו פילוסופיה שלמה עליה דיברנו בקורס . חלקכם אשר חציתם את גיל ה48 ורואים את עתידכם דרך ילדיכם ומקצוע העתיד שלכם לא מצליחים לעשות את הצעד העיקרי כל

כי העבר שלכם לא קיפל את כנפין במובן הפיסי והרוחי.

רובנו רוצים להיום גם וגם וגם הייתכן? שנהיה כבני 25 24 30 40 48 כאחד? כמה מאיתנו מגדלים את הילדים והנכדים מפרנסים את הצאצאים ובאותה עת מחזיקים בתים גדולים כבני 35 ..... הייתכן

על האדם להגדיל את המהות שלו בבניית "המגדל" .

האדם מתוך כך הוא עבר הווה ועתיד המתערבלים להם יחד בגזורות דומות ושונות של אנשים מראות ללא פנים כשלמדתם בכל זמן לבחור את ה"סחוסים" ככל שהתקדמתם לאדווה השלישית של הגוף הרוחי של האדם (מגיל 48 גיל 72 ) האפשרויות לבחירות היו מצומצמות .

 

האדם בדומה לאישון קיומו תלויה בצימצום והתרחבות באיזון הנכון.

מתוך כך הסקנו שהאדם הוא צמצום והתרחבות בדומה לאישון בקשתית העין . להזכירכם , עצב הראייה הוא חלק ממערכת העצבים המרכזית המחוברת לעמוד השדרה המאפיינת את הגוף הפיסי של האדם המשולה לגוף הרוחי של האדם. מתוך כך הבנו שהסחוס האחרון של האדם בגיל 72 לערך הקשורה לבחירת גזורה אחת ביחסים המעפיינים אותו מבחינת רצונותיו מושווית לאישון בקשתית העין שמתרחב ומצטמצם בדיוק כפי שעד גיל 24 יכולנו לבחור 3 סחוסים.

כך גם לגבי השרשרת הדורית למדנו שבחלקים מסויימים בשרשרת הדורית האדם עוסק בנקמה ומחליט להמית או לצמצם את השרשרת הדורית. לעיתים ראינו שהאדם עצמו חייב להצטמצם בתקופה מסויימת בחייו בשביל לאפשר לעצמו להתרחב בתקופה אחרת. ראינו מקרים בהם אדם מתרחב מידי ביחס לשרשרת הדורית הקודמת שלו ויוצר קפיצת דרך ענקית ובכך הדורות שאחריו מצומצמים. במקרים אלו האדם יוצר קפיצת דרך בתחום אחד בחייו ושוכח לאזן את עצמו בשאר התחומים לכך אני קוראת מגדלי אגו.

מושג האמצע - המהווה את האמת המתקנת של הצורך הערכי של כל אחד מאיתנו היווה חוט שידרה מרכזי , עמוד התווך המרכזי בבניית היסודת של הקורס.

(בכפתור מהי בראייה אחרת- בכפתור פנימי בעידן החדש קישור לכאן "סוד האדם בעידן החדש" )


האם האדם יכול להיות בשלם בעידן החדש (תמונה של מגן דוד יחושב ועושה)


האדם המפותח שואף להיות האדם ה- י-ו-ד-ע. האדם היודע הוא "שדי" יש ביכולתו לזהות על ידי תבונה גבוהה ויחודית את השרשרת הדורית על נגזורותיה . היא ידועה לו מראש כי אותה הוא חווה בסליל זיכרונו התאי אך עליו להיות ביודע הגבוה יותר כדי להשלים את מה שלא הספיק לראות ולתקן
אבות אבותינו ונביאי אמת ניחנו ביכולתם קודם להבין את השרשרת הדורית ופציעותיהם על ידי קול השכינה שגבר על קולם האנושי ( סיפור אברהם  משה ואבותינו הנוספים) ולתקנה. 
לראשונה בראייה אחרת מגלה את חשיבות חקירת הרצף הדורי ומביאה את הכלים הנכונים לגילוי האדם ברצף זה כך שיוכל להיות "שדי" בעל היכולת לדעת את השרשרת הדורית. 

"שדי" -"שרשרת דורית ידועה מראש" – לאדם בעידן החדש לא תמיד יש את היכולת לזהות את השרשרת הדורית  ממנו בא, בין אם בחוסר יכולת לתהליכי חשיבה או בין אם בחוסר נגישות לידע לשם חקירת השרשרת הדורית ממנה הגיע (בשל אימוץ, יתמות, הסתרות, פונדקאות, בנק זרע וכל מה שמאפיין את התא המשפחתי בעידן החדש).

בקורס בראייה אחרת אוקטובר 2015  עומדת שלומית תמיר הוגת התפישה על מחיר ההבנה המאוחרת של האדם בעידן החדש לדעת את עצמו (נגזרותיו, שרשרת דורית ורצף) ומסבירה מהם ההפסדים של האדם בעידן החדש אם לא מתעמק בחקירה זו.

לרכישת הקורס אוקטובר 2015 צרו קשר 052-3637023 תמונה של הקורס+ וידאו קצר. +שיעור מבוא

בקורס "בראייה אחרת" נובמבר 2016 נעמוד על משמעות ההבנה המוקדמת של האדם לדעת את הרצף של עצמו מראש בעידן החדש. 

אדם במהותו מלא בניגודים בעצם היותו מכיל את תכונות השמים והארץ כאחד. תכונותיו הגשמיות (הארציות) הבסיסיות של האדם דומות לבהמה: אכל ושותה מרבה ומפרה נקביו מפרישים צואה ושתן הוא נולד ומת. בדומה למלאכי השרת ובניגוד לבהמה האדם בעל תכונות שמימיות כמו מלאכי השרת הוא עומד ומהלך כבעל קומה זקופה. מדבר אל קרוביו כפי שמלאכי השרת מדברים עבור כמתווכים. הוא בעל דיעה וראייה כמלאכי השרת.

האדם השואף להיות בשלם מזכך את פעולות החשיבה והעשייה שלו ליודע. בנוסף שואף להיות בעל בעל אמת דעת מידה מתוך שרשרת דורית שאליה נולד. באופן טבעי האדם כחלקיק נוטה להיות מצומצם בפעם אחת ומתרחב בנגזרותיו כתיקון. הבנת משמעות חקירת השרשרת הדורית בחלקיקי האדם (נגזרותיו) בעברו יוצרת זיכוך ההווה ויצירת המצע העתידי לדורותיו. 

(ציור של החושב עושה יודע- מנדלות צבועות או תמונה של שלומית עם המנדלות ברגע)

משמעות המילה שדי - שרשרת דורית ידועה מראש שמהותה תיקון. על האדם להיות ביודע (עושה וחושב מסונכרן) כדי לתקן את השרשרת וזוהי מהותו על פי התפישה "בראייה אחרת".
משמעות הצאצא – צדק אלוהי- צמצום והתרחבות ולהפך לצורך גילוי האמת של חלקיה של השרשרת הדורית.  לכל אדם יש משמעות בתיקון הרצף הדורי. האדם הוא צאצא של האלוהות הוא שיקוף של החלקים האלוהיים הטמונים בו כמו שצאצאינו מהווים שיקוף נכבד של חלקינו. צאצא מלשון צדק אלוהי, כשהאדם הוא שיקוף הנגזרת (חלקיק האלוהות), הבא לעשות צדק האלוהי בחלקיו בעולם זה.

השלם (עיגול) הוא העולם שהאדם נולד לתוכו המשושה הוא האדם השואף להיות בשלם. האדם נולד ביום השישי ולכן הוא מושווה למשושה.


מחיצות האדם (בעידן החדש קישור לכאן "מחיצות האדם בעידן החדש")

האדם האינדיבידואל שואף להמצא בעולם המתאים לו (ייעוד נכון, סביבה נכונה וכו') לשם כך עליו לגלות את המחיצות שלו ולזכך אותם באמצעות יסודות התפישה (קישור ליסודות התפישה). 
במגן הדוד מכיל משולש עליון ומשולש תחתון היוצרים משושה במרכזו. על פי התפישה המשושה הוא סמלו של האדם היות והאדם נברא ביום השישי כאנלוגיה לצלעות המשושה אלה הם ששת המחיצות של האדם. האדם הגבוה יודע להבדיל בין קודש לחול, בין עיקר לטפל בחייו כך כשהאדם יודע יותר את מחיצותיו מרוויח יותר את העולם שאליו שייך.
האם יתכן כי מחיצותיו של האדם בעידן החדש עבות יותר, ולכן מתקשה להתחבר אל העולם אליו שייך. ריקנות, שפע נזיל, עודף ידע לעומת מידע כל אלה מעבים את מחיצותיו של האדם ומונעים ממנו להגיע אל עולמו הפנימי האותנטי. בראייה אחרת מביאה תהליכים המסירים את הפילטרים הסוככים על האדם וכך יכול לראות את עצמו.  
המחיצות לפי התפישה "בראייה אחרת" הן: 

מ-מהות ח-חסד י-יראה צ-צדק ו-אלוהות ת-תמימות (סוד האדם- הסדר האלוהי שלשמו בא האדם)

ההבנה של המחיצות, ידעיתם ותרגולם בקורס 2012
לרכישת קורס 2012 צרו קשר 

קורס 2011